torsdag 11 mars 2010

Tortyr!!!?

Av någon anledning har Alexander helt plötsligt börjat tycka att sömn är helt överskattat. Igår somnade han vid halvnio och vaknade kl 3 för att vara jättepigg.

De hela blev inte bättre av att Gabriel pga att han var sjuk vaknade ca en halvtimme efter jag hade gått o lagt mig vid halv elva.
- MAMMA jag ha vaknat nu, se på buzz, gå ner, MAMMA MAMMA jag har vaknat nu!!!! Samtidigt så vaknar såklart Alexander och skriker för fulla muggar. När jag väl övertalat Gabriel till att sova i sin egen säng med hjälp av ren övertalningsteknik som slutade i att jag fick lägga mig i hans rum (hmm vem vann den duellen??? suck).

Där fick jag iaf sova till kl 3 då Alexander vaknade med ett vrålskrik. Till slut efter att Gabriel också vaknat och vi förflyttat oss in i sovrummet tillsammans med Alexander (Krille flyttade in i Gabriels rum) somnade vi om runt 5 snåret.

Gabriel vaknade sedan kl 6 JÄTTE PIGG... GAHHH

Som tur var fick jag sovit lite på soffan medans Gabriel kollade på film, men det blev ju ingen skönhetssömn precis.

Hoppas Alexander snart slutar med dessa dumheter nu är det nämligen tredje natten i rad som han har vaknat på natten för att vara jätte pigg, dessutom har han vart svår att lägga i lika många dagar, tycks jag ana ett mönster???

kram på er

Inga kommentarer: